upphittad hund

Det är inte varje kväll man hittar en lösspringande hund, men igår hände det. Jimmy och jag var påväg från mamma hem till pappa och helt plötsligt fick vi syn på en svart hund, men ingen människa. Försökte ropa och få tag på den, men den bara skällde och sprang iväg. Gick hem till pappa, hämtade koppel och godis och tog en sväng med bilen. Fick syn på den igen och gjorde ett nytt försök och då kom den fram äntligen, hur mysig och go som helst. Stoppade in den i bilen, ringde polisen och sen va det bara att vänta. Hunden verkade tycka att det va rätt skönt med både mig, Jimmy och Kattis som gav den vatten, frolic och satt och kelade i över en timme. Strax efter tolv ringde polisen äntligen upp med ägaren på tråden, så då var det bara att knata ut och möta upp henne och lämna tillbaks Joshi som han hette. Hade inte ägaren dykt upp skulle Jimmy LÄTT velat behålla hunden (jag också ska jag väl erkänna) haha! Men det var ju tur att han kom till rätta till slut :)

Skapligt trött idag, blev ju inte mycket sömn i natt. Cyklade ut till Wureen och red på morgonen, därefter har jag pluggat lite, sovit 20 min, promenerat sammanlagt 13,5 km och nu är rummet städat. Egentligen hade jag tänkt träna, men det har jag varit alldeles för trött för och så har magen bråkat lite. Nya tag imorgon helt enkelt, då blir det Actic innan jag börjar jobba på apo 10.00 och på kvällen ska jag rida Wureen igen :) Saknar min Jimmy som har återvänt till Stockholm igen.. Det är alltid som värst på kvällarna och nätterna, så tomt utan honom bredvid!
http://linasjosten.blogg.se/?tmp=27194617

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0